HTML

Porciunkula

"A BOLDOGSÁG CSAK AKKOR VALÓDI, HA MÁSSAL IS MEGOSZTOD"

Friss topikok

  • wd: nem. (2010.01.11. 13:21) Karácsony
  • gigus: gyerkőcök, későn írok, de jó kötözést, én is szívesen lennék most veletek, ilyen jó kis karácsonyi... (2009.12.15. 18:53) Advent
  • shupp: sziasztok! azok közül akik nem voltak takarítani a múltkor nem ér rá valaki? ketten vagyunk csak B... (2009.11.27. 19:47) Ágitól
  • wd: báááuuuuu (2009.11.19. 23:38) ANNA
  • SzKinga: drukkolunk! (2009.11.10. 10:12) Féléves program

Linkblog

Címkék

2007 (1) 2008 (5) advent (1) ági (1) anna (1) bál (1) barbi (4) bazsa (2) bécs (1) befogadás (1) bence (1) beni (1) benő (2) blog (1) bokka (1) bori (1) boris (1) brancaleone (1) buza (1) csak (1) csongi (2) dorka (3) elefánt (1) előadás (2) eszter (1) fagyöngy (1) fényképek (1) film (1) gáz (1) gege (1) grand (1) guszti (1) haiku (1) háló (1) hétfő (3) hétvége (1) hittan (9) ima (1) január (1) jegyzőkönyv (1) június (1) karácsony (2) kedd (8) képek (1) kinga (5) kirándulás (2) komment (1) lelkigyakorlat (4) lóránt (3) majom (1) május (2) március (1) menyus (1) miki (2) mise (1) mi van veled? (1) mostanában (1) nyár (1) pasarét (2) passió (1) piroska (3) porciunkula (2) program (2) programok (1) rozi (2) szeged (1) szentségimádás (1) szepezd (1) szeptember (1) szilveszter (1) szülinap (1) tábor (1) takarítás (3) takaritas (2) tamás (1) teremtés (1) teréz anya (1) tom (3) tomipultos (1) úgy (1) ünnep (21) versek (1) vezető (2) vizsga (1) Címkefelhő

kezdetét veszi valami új...

2008.01.07. 22:53 :: porciunkula

porciunkula.blog.hu

Mert úgy alakult, hogy tanulás helyett nekiálltam csinálni egy ilyen blogot. Egy másiknak már a részese, szerkesztője vagyok, az a diákszövetségünk körüli dolgokkal foglalkozik, és egészen jól működik. Így találtam ki azt Jürgen Habermas olvasása közben, hogy Eszter korábbi ötletén felbátorodva magunknak is csináljak egy ilyen dolgot, hátha sikere lesz.

A szisztémát majd kitaláljuk. Kommentálni a dolgokat bárki tudja, ahhoz azt hiszem még regisztrálni sem kell, csak odakattyolni a komment, vagy milyen fülre, és írni. Moderálni a blogot majd meglátjuk, hogy ki fogja, vagy mindenki, vagy csak a vezetők, vagy csak én, ezt majd megszavazzuk a népi demokrácia jól működő eszközeivel.

Ide azt hiszem majdnem minden fölkerülhet; mik lesznek a programok a közeljövőben, mik voltak a programok a közelmúltban, mivel készülünk a plébániai farsangra, kivel jött össze a közös ismerősünk ex-barátnője, kinek van egy eladó biciklije (nekem van, kis lila gyerek-bmx, ingyen adom, ha valakinek van kistesójának szüksége rá), meg hasonlók.

Remélem jó ötlet ez, működni is fog, a részleteket meg meglátjuk!

 

(bocs, töröltem a képet, mert túl nagy volt, lassította a rendszert)

46 komment

Címkék: blog hittan porciunkula pasarét

A bejegyzés trackback címe:

https://porciunkula.blog.hu/api/trackback/id/tr64288898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinga 2008.01.08. 09:55:29

Tamas egyszeruen zsenialis vagy!!!
Koszonjuk szepen!!!
Tok jofej vagy meg ugyes:)
Na millio puszi nektek!!

lóránt 2008.01.08. 10:01:20

Tomikám, lenyűgöző! És mindezt Habermasnak köszönhetjük :-)

fpiross 2008.01.10. 21:18:10

H-A-L-I-HÓ:) (nem havazik;) )

piross 2008.01.10. 21:18:59

hát ez nekem nagyon tettszik:D!

piross 2008.01.10. 21:20:51

tamás tégy fel képeket,nem baj h lassít,old meg:)

piross 2008.01.10. 21:21:52

kűggyek még értékes hozzászólásokat?hömm?

tomi 2008.01.11. 02:18:57

Piross, lenyűgöző vagy. Látom, jót tesz neked a szabad-bölcsészet, segít kibontaoztatni a benned elszenderült posztmodern költőt-izét.
Tettem föl neked retro-képet az eredményhirdetős cikkbe, remélem tetszik!
Amúgy meg szólj hozzá mindenhez. Többször. :D

Barbi 2008.01.11. 09:21:53

Ááááááááááááá....tanulok....a habarcsokról, meg betonokról....valaki vigyen el ebből a világból! Ráadásul még túró rudit sem kapok :(

Anna 2008.01.11. 17:27:29

mellesleg nem lehet itt chatelni, vagy ilyenek? mert én most itt vagyok, igaz nem sokáig, indulok a nagy diófába /vagy vmi hasonló nevű helyre..../

Anna 2008.01.11. 23:53:32

hali, nos, hazatértem, s gondoltam felnézek kedvenc blogunkra...
Tamás! ki az a Barabás András?
höhö, mert én közvetve ugyan, de ismerek egy ilyen nevű egyént, mondjuk még életemben nem láttam, de a száma pl. megvan.. na mind1.
na cső, megyek csucsukálni.

ui. jaj ezeket az idétlen számjegyeket miért kell minduntalan bepötyögni?

tamás 2008.01.12. 11:38:23

Hát teljesen fogalmam sincs, hogy ki az a Barabás András, ha ez megnyugtat, nekem még a száma sincs meg. Semmi közöm hozzá tudtommal...

Tanulni kell valami fost, amihez semmi kedvem. Délután meg vizsga, az is tiszta szopás. Blőőőő.

É én is utálom a számbetű-cuccokat, de azokat nem lehet eltüntetni.

tamás 2008.01.12. 12:04:44

Ja, hogy Barabás András. Külön cikk fog vele foglalkozni hamarosan...

Anna 2008.01.12. 13:30:40

kőőőszíí:)

Anna 2008.01.12. 13:41:23

"Ezeket a funkcionális egységeket célszerű kevés számú formális osztályba sorolni. Ha úgy akarjuk meghatározni ezeket az osztályokat, hogy kirekesztjük a tartalom szubsztanciáját (például a pszichológiai szubsztanciát), újra szemügyre kell venni a jelentés különböző szintjeit: bizonyos egységeknek van korrelátumuk az ugyanazon a szinten levő egységekkel; de ahhoz, hogy a többieket is telítsük, át kell térni az egyik szintről a másikra. Ebből mindjárt megállapítható két nagy funkcióosztály, a disztribucionális és az integráló...."

...nos, én ebből vizsgázom nemsokára, de ez csak egy kiragadott részlet a végtelen oldalszámú szakirodalomból...
:) ki jön rá, hogy milyen tanegység lehet ez? A szokásos túrórudi lészen a jutalma;)!

fpiross 2008.01.14. 13:44:49

Thómasz! nekem kicsit sok ez a rengeteg cím, amihez hozzá lehez szólni.Nem lehetne azt kicsit csökkenteni?
a másik kérdésem pedig, h nem tudom mi az aktuális, ki, mikor, mihez szólt hozzá utoljára csak úgy, h mindent egyesével végignézek- és ez nem jó
és mér kell mindig beírni ezt a szám és betűkódot??

fpiross 2008.01.14. 13:52:29

fiúk-lányok figyelem!
Amint véget ér a vizsgaidőszak, fogjuk magunkat(és Lórántot), és felkerekedünk.Nyugatiban felülünk egy vonatra(pirosra) és Esztergomnál leszállunk.Ott hónunk alá csapjuk Csongort is, vetünk1pillantást arra a naagy templomra és átsétálunk Párknyba, ahol együtt eltöltünk egy csodás napot!!!

tamás 2008.01.14. 14:32:19

Piross!

Van egy olyan doboz a jobb oldali hasábban, hogy "Friss topikok", ott megnézheted, hogy valamihez valaki szólt-e hozzá alkalmasint. Arról, hogy ilyen sok "cím (van), amihez hozzá lehez szólni", nem tehetek, vagyis csak kicsit, mert én írom őket. De pont ez a lényege neki, hogy itt megnézheted a friss történéseket és hasonlókat, illetve vissza is kereshetsz köztük. Hozzászólni meg lehet az elsőhöz is, és akkor nem kell minden alkalommal a legaljára görgetni :D

és ezeket a számokat én is utálom, de nem lehet velük mit kezdeni, "szükséges rossz", ahogy az orosz sztarecek szokták mondani.

ennyit a számokról!
t

Barbi 2008.01.14. 19:28:15

Szerintem se legyen ennyi címke...legalábbis még nincs értelme. Majd ha nagyon sokan rászoknak az irogatásra. Szerintem.

benö 2008.01.15. 01:51:07

Tamáskám ez a friss topikok izé szrt sem ér mert van egy csomó olyan cím amihez senki nem szól hozzá sokáig, viszont ot van kinn, viszont van egy csomó értékes levél ami meg eltünik a szemem elöl.
Amúgy Piroska ez az Esztergomba látogatós dolog nagyon megragadta a fantáziámat, úgyis nagyon rég volt mikor Menyus öcsémmel Párkányban söröztünk (sikerült rávannem h odatekerjünk, meg vissza) szóval ott nagyon finom csapolt sör van és mindez az egész veletek olyan jó lenne:) Nagyon szeretném h legyen belöle tényleg vmi, és énis ott tudjak lenni, úgy néz ki 23án megyek kémiából, de utána tényleg ráérek:):):)

tamás 2008.01.15. 09:32:39

Bendő, az első bekezdést úgy ahogy van, nem értem. De mára virradóan levettem azokat a hozzászólásokat, amikhez senki nem szólt hozzá. Örülés van?

miki 2008.01.15. 09:59:13

A jobb oldalt a kis dobozban minden topic hozzászólásaiból a legfrissebbek jelennek meg. Tehát minden topicból csak egy, ami a legfrissebb.

Ha rajtam múlik már mehetünk Párkányba...

fpiross 2008.01.15. 14:56:31

lesz ma vmi hittan szerűség?

miki 2008.01.15. 16:35:35

Én ráérek és lemegyek szívesen pasára, ha lesz más is rajtam kívül. A városba, tom, most nincs kedvem menni.

lóránt 2008.01.15. 17:14:16

Anna! Ráúszok a túrórudira: ez nem valami szemantika-logika izé?

lóránt 2008.01.15. 17:20:30

Még valami: a múlt héten a hittanon méltányossági borozást tartottunk Gráciánnak köszönhetően a rendház szekszárdi vöröséből. Méltányolva azok erőfeszítését, akik legördültek Pasára... ca. 4 fő :-) Ezt a haladó hagyományt folytathatnánk most a vizsgaidőszakban, ha a főnökség is jónak látja, de a bort most hozza más... Előtte szellemi táplálékként megnézhetnénk a vasárnapi evangéliumot (hogy ti is részesüljetek a prédikációkészítés gyötrelmeiből) :-) Na? Bomba ötlet, nem?

Halló, Anna vagyok! 2008.01.15. 18:15:24

Ó Lóránt, hát közel jársz az igazsághoz, történetesen Roland Barthes: Bevezetés a történetek strukturális elemzésébe c. tanulmányából idéztem, ami az irodalomelmélet nevű méltán hírhedt tanegységre kell... De mivel csomó szemantikai szemelvényt és a jelentésszintek különböző osztályozásait is taglalja a fent említett tanulmány, ezért elfogadom válaszod, congratulazioni, tadadadammm, és a túrórudit is kézbesítem:)!
De sajna nem ma... -pedig jól hangzik ez a borozós prodzsekt!!
De holnap megyek sajtótörire, ma volt a kultúrelmélet-kultúrpolitika szóbeli, sűrű kicsit, jövő héten még 4 vizsga gyors egymásutánban, aztán viszont már szabad leszek!!:)
Jeee, alig várom! ;)
Tyű, legutóbb én a 'gólyahajó' nevezetű program keretében mentem Esztergomba, elhajóztunk odáig, majd Párkány... -részemről okés:)..
...na, nem tudom mit akartam még, de majd írok, ha eszembe jut.
pusz!

miki 2008.01.15. 19:01:25

Mivel az érdeklődés nem hág tetőfokára, ezért inkább én sem megyek le, hogy ott legyek egyedül, mert az itthon is megy.
Egyébként az előző heti hagyomány folytatásával egyetértenék így vizsgaidőszakban a továbbiakban. És Lóránt, ha ezt olvasod, akkor reagálsz rá valamit (elég egy "ok" is), csak mert így megspórolhatnék egy sms-t.

fpiross 2008.01.15. 23:00:38

Most már tudom,h szeptemberben tartod Lóránt a nevednek a napját, csak h tudd ma én is gondoltam rád e miatt!:)
Ma voltunk hittanon:Bazsa, Gege, Én és hiányoltunk benneteket.Ezér,megtréfáltunk embereket, ami kiderült, h még sem volt annyira vicces.Ezér bocsánatot kérek!
És akkor jövő7en borozunk?!!

Bandi 2008.01.16. 00:32:01

A jövő hét szupernek hangzik.
Addigra elvileg én is végzek a vizsgáimmal :-).

szikora borbála ilona:-) 2008.01.16. 11:37:36

na.most nem egészen tudom mit csinálok, és h ti ezt fogjátok-e látni,de sebaj.megpróbálom.
most rohanok, de azt gyorsan leírom, hogy szerintem azt hogy kedden este mit csináljunk, hol mikor merre meddig, azt ajánlatosabb lenne hétfőn elkezdeni kérdezgetni....na ennnyi.majd még írok, ha ez sikerül.csók mindenkinek

miki 2008.01.16. 13:03:39

Egyrészt igazad van, Bori.
Másrészt nem kéne kérdezgetnem, ha tudnám biztosra, hogy mások is lesznek lenn a hivatalosan kijelölt időpontban, ami az utóbbi időben nem volt egyáltalán természetes.
egyelőre ennyi...

lóránt 2008.01.16. 13:56:56

Borikám, légy irgalmas: vizsgaidőszak van, vagy mi! Szerintem utána már nem leszünk ennyire spontának/nok.

Kinga 2008.01.18. 10:40:59

Dragasagaim!!!!
jaj hat nagyon orulok, hogy van ez az ize. Tok jo olvasni a sok gyagyasagot, amit irtok fel:)
Na hat nekem mar csak 8 napot kell itt kibirnom ezekkel a saros bugyis wct nem lehuzo, hetente 1szer furdo, undorito mod evo, hisztis, szamolni nem tudo.....szornyetegekkel meg ezzel az inkabb nem sorolnam milyen novel!!! Ugye ti is nagyon orultok ennek??? Hat oruljetek, mert ez jo!
Pirossom! Boldog nevnapot! Ja es a felkerekedos otlet nekem nagyon
tetszik, ugyhogy ha lehet vmikor februar 3 es 7 kozott csinaljuk, hogy en is elmehessek!
Hat millioszor puszilok mindenkit, kitartas a vizsgakhoz, mar nincs sok hatra nektek se!
Pussz!

fpiross 2008.01.18. 12:41:12

akkor most mindenki vegyen tollat és papírt és jegyezze fel a kis noteszába!!!
a PÁRKÁNYi kirándulás FEBRUÁR 4-ÉN, PÉNTEKEN lösz!

ta 2008.01.18. 13:00:57

miért pénteken? :D

miki 2008.01.18. 13:33:42

Az januárban volt. Nekem meg nem tudom mikor lesz jó azon a héten, mert már szorgalmi időszak van.

porciunkula 2008.01.18. 13:36:33

ja, tényleg, Piroska csal; február negyedike nem is péntek! Le vagy leplezve.

Barbi 2008.01.18. 14:09:07

Ki a fene irogat Porciunkula néven? :) Lepleződjön le az illető.

tom 2008.01.18. 15:09:21

Én (tamás) irogatok porciunkula néven, mert azzal a névvel hoztam létre ezt a blogot, és amikor be vagyok jelentkezve úgy (mert pl. fölteszek egy új posztot, hogy boldog napot Piroska), és valahova írok kommentet, akkor automatikusan azzal a névvel hozza le azt. ennyi a rejlytéljy

Barbi 2008.01.19. 11:38:03

Úúúúúúúúúúúú!

fpiross 2008.01.19. 13:23:00

este tali?grand?!!!

bendö 2008.01.19. 17:28:29

a ma este nekem jó lenne de hnap sajna le kö mennem mert hétfö de jegyet kö beiratnom!!!

Ja meg a párkányos kör részemröl ok, meg Miki boccs h csak most reagálok, a bálra is megyek úgy néz ki, meg a takarítás is egyenlöre mindkét idöpont jónak tünik! :)

Barbi 2008.01.21. 10:26:12

Történt egy kis változás nálam, mert úgy néz ki 25-én is lesz egy vizsgám. De a másik takarításra megyek!

porciunkula 2008.01.21. 11:28:52

hivatalos kérés/a szent záróvonal:

ide már ne írjunk több kommentet, mert olyan sok van, hogy követhetetlen, és amúgy is mindennek megvan a maga topikja, nem kell ezt a régit használni mindenért.

köszi, puszi
t
süti beállítások módosítása